En man värd respekt

Jag tror aldrig jag faktiskt skrev det i bloggen, men jag vet helt säkert att jag planerade ett långt, långt inlägg om en föreläsning vi hade i skolan om mat, näring och hälsa. Mannen som höll föreläsningen imponerade mig som satan, han kunde så himla mycket och var så duktig på att lära ut. Han berättade att han började intressera sig av maten när hans två döttrar fick eksem-utslag över hela kropparna och läkarna kunde inte göra någonting. Så för sina barns skulle började han söka, tillsammans med Sveriges främsta forskare, efter ett botemedel. Han upptäckte att det var hur och vad vi äter som orsakar allt, både eksem och så mycket mer.
 Jag har aldrig hört någon så intressant föreläsning och jag satt under hela tiden och funderade på om han har varit runt i världen med det här och hur känd han faktiskt är. Han arbetar som kock fick jag reda på precis innan allt, men vad jag fick reda på allt efter tiden gick var att han jobbade i vårat skolkök. Han och fyra andra kockar. "Wow" tyckte  jag, tills den dag jag såg han gå runt och torka våra bord.
Hur fan kan det komma sig, att en så smart man som -jag redan sagt- har forskat med Sveriges FRÄMSTA forskare, ska gå och torka undan skiten från gymnasie-elevers matbord?
 Jag hade gått i dagar och pratat om den här föreläsningen med min familj, och jag pratar nu fortfarande om hur jävla fel jag tycker att det är att han inte ska få det bättre än att städa undan andras skit. Att mannen dessutom har gjort en sådan fin sak för sina barn borde han få någon fin utmärkning för.
Tyvärr har jag glömt hans namn (men jag vet att jag har det uppskrivet någonstans), MEN jag kan faktiskt visa en bild?

 Jag tittade på TV  härom dagen och satt och "Vad fan, kan det där vara..?". Så jag frågade honom i förrgår när jag hade lunch, och JA -det är han som är med i den nya telia-reklamen!

Jag tycker det är så jävla roligt att se (av någon anledning), och mina älskade vänner har valt att numera ignorera mig när jag börjar le stort och prata om allt jag skrivit nu så fort jag ser honom -vilket jag gör varje dag.

För er som inte sett reklamen så finns länken här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0