Pappa fyller år idag


Pappa förväntade sig en kväll då han bara kan sitta med låst dörr och låtsas som om ingenting var speciellt idag.
ICKE DÅ säger jag, för jag älskar att pyssla & fixa och framförallt ge andra överraskningar och presenter!
Pappa trodde hela tiden att jag stod och lagade köttbullar medan han var påväg hem, men i själva verket så hade jag ringt dit farfar för att han skulle hjälpa mig laga den mat jag vet att pappa älskar -farfars traditionella jugge-käk! Som jag också älskar, för den delen.
Jag hade varit nere på stan och köpt en present + blommor innan idag (var inte i skolan.. fan carro). Jag vet att åldern inte är pappas favorit att diskutera så jag ville driva med honom.. Jag köpte ett kort med texten "Till pensionären" på. "Kärlek från Carro, Melina & Ludde" skrev jag inuti också. ;)
Just kortet var inte lika uppskattat som jag förväntade mig (hahahah) men allt annat vart fanimej perfekt. Har inte sett pappa så lycklig på ett jävla tag som idag, faktiskt.

Älskade farfar! Vi gjorde flerrätters och alldeles för mycket än vad våra magar klarade av. Vi har nog rester för en hel vecka nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0