EHHH

I lördags drog jag och Lurphan iväg till nyköping och spenderade helgen i hans pappas lägenhet. Själva, dock. Vi besökte både det ena och det andra där i schtaaaden, haha. Allt från slott till kyrkogårdar och sjukhus. Vi bunkrade upp ordentligt med mat och popcorn på kvällen sedan för att se på Melodifestivalen (till vår stora besvikelse). Idag var vi i kyrkan(!) på minesgudstjänst med hans farmor, farfar, bror & flickvän. Hur långtråkigt som helst, men det var rätt intressant för mig som aldrig gjort något liknande tidigare. Tragiskt egentligen, eftersom att religion är en av mina stora passioner. Prästen (prästinnan kanske man säger? det var en brud ju) vände sig mot de fönster ljuset lös in igenom när hon skulle tala till Gud, lade jag märke till. "Lärde" mig också att när man sluter ihop sina händer, som när man ber till Gud/om förlåtesle/om tillstånd ni vet, är det symboliskt för att man ger sitt hjärta till Gud/den man pratar med. Det ni! Efteråt drog vi och åt pizza och precis som vanligt så hade vi så otroligt jävla kul. Jag kan lugnt säga att hans farfar & farmor är mina bästa vänner, absolut. Har aldrig och kommer nog aldrig träffa såpass intressanta och godhjärtade människor.
Jag tog bilder, men självfallet så ska inte det funka att föra över de till datorn.. Jaja, jag överlever.


Sitter med en hel hög av tidningar -på spanska. Ska läsa igenom "skiten" för att träna kunskapen... THUMBS UP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0